Írók a teraszon [ irok.terasz.hu ] Sakkportál [ sakk.terasz.hu ] Kertészeti portál [ www.kertpont.hu ] Gokart Magazin [ www.gokartmagazin.hu ]

Párizsi élet
[ Operettszínház ]
fotó Bálint F Gyula
 
Dátum: 2019. július 23. kedd    Mai névnap(ok): Lenke, Laborc a - a - a
Csak egy ideig hazudhatsz magadnak
Ősztől az Óbudai Társaskörből a Belvárosi Színházba kerül az Orlai Produkciós Iroda nyári előadása, a Gyógyír északi szélre. Az Emmit játszó Fullajtár Andreával beszélgettem a próbaidőszakról és a nyári előadások tapasztalatairól.

- Amikor először néztem meg egy próbát még a nyáron, az utolsó monológod után kértél tíz perc szünetet. A próbán is ennyire „bele lehet halni” valamibe?

- Bizonyos dolgokat a próbaidőszak végefelé már nem lehet megúszni. Ki lehet kerülni, de akkor maga az előadás bánja. Egyébként is az a típusú színész vagyok, aki szereti elengedni, ami belülről jön. Lehet, hogy végül nem működik, de legalább látjuk, hogy milyen érzelmeket generál egy szituáció. Később pedig letisztul, hogy mi a helyes arány, mennyit bír el az előadás.

- Szerinted létezik olyan, hogy két ember, aki kizárólag e-mailen kommunikál, lejátsszon egy kapcsolatot, az ismerkedéstől egészen a szakításig?

- Abszurd, de elképzelhető egy olyan helyzet, hogy a valós találkozás előtt gyakorlatilag minden lezajlik két ember között. Ma már egy párkapcsolat minden fázisának része az internet. Én magam is ismerek néhány embert, bár nem túl sokat, akik interneten keresztül találták meg azt az embert, akivel tartósan párkapcsolatban éltek vagy élnek. Ez nem egy mese-történet. Szerintem az író ki akarta próbálni, hogy meddig lehet ebben elmenni, és arra jutott, hogy akár egészen a végsőkig. Pontosan leképeződik egy párkapcsolat összes állomása: összevesznek, kibékülnek, féltékenyek, megsértődnek… Csak éppen nem találkoznak.

 
- És ettől sokkal bátrabban viselkednek. Általában véve az emberek sokkal nyíltabban kommunikálnak az éterben, mint személyesen.

- Persze, mert nem látják a másik arcát, szemét, és ők maguk sem árulnak el semmit testbeszéddel. Pláne, hogy nem látja a másik arcát, szemét. Sokkal nyíltabban lehet kommunikálni. Könnyebb így kezdeményezni, könnyebb intim titkokról beszélni, ugyanakkor könnyebb hazudni is. Akik nehezen ismerkednek személyesen, azoknak elképesztő táptalaj az internet, mert ott el tudják hazudni a hiányosságokat, gátlásokat, és fel tudnak építeni egy olyan karaktert, személyiséget, amilyenek lenni szeretnének. Az egyik oldalon túl nagy nyíltság, szinte gátlástalanság van, a másik oldalon egy fél élet, egy fél karakter. Kiépíthető egy óriási hazugságrendszer, mivel a másik nem látja, mekkora a kontraszt. Ebben a darabban is megpróbálnak egymás felé úgy kommunikálni, mintha minden rendben lenne velük. De ha rendben lenne, akkor nem leveleznének egymással. De ez csak később derül ki számukra.

- Emmi a legvégén nem megy el a megbeszélt találkozóra. Csak azért, mert rájön, hogy a férje mindent tud, vagy van valami más oka is?

- Nem csak arra jön rá, hogy a férje nyomozott utána. Ennél fontosabb, hogy sokáig hitt abban, hogy ő tényleg olyan, mint amilyennek gondolja magát, hogy az a kép az igazság, amit az e-mail-szerelme felé vetít. A valóságban gyengébb ennél, és ez akkor derül ki számára, amikor nem mer elmenni a találkozóra. Rájön, hogy sikerült valami nagyon szépet hazudnia magának, beleélnie magát abba, hogy szabad, független, bármit megtehet, de az első reális reakció megijeszti, és visszamenekül oda, ahol tizenkét éve él: a házasság biztonságába, ahol nem kell szembenéznie bizonyos fontos kérdésekkel. Ez egy kudarcélmény. Az utolsó levelében azt mondja, most csapnak össze a feje fölött a hullámok. Szerintem ez majd csak utána kezdődik el. Mert másnap reggel kávét kell főzni, este meg kell fürdetni a gyerekeket. Ez a felismerés ott lesz a hétköznapjaikban, amíg ki nem robban. Mindhármuk életében egy erős repedés vagy talán törés keletkezett.

- Viszonylag intim térben, az Óbudai Társaskör kertjében próbáltatok, a bemutató viszont a balatonföldvári Kultkikötő Szabadtéri Színpadán volt. Nagyon át kellett hangszerelni azt, ami addig a próbákon megszületett?

- Hangszerelni nem, mert kaptunk térmikrofonokat. Inkább a gesztusokat kellett fölnagyítani. Szabadtéren próbáltunk, ott sem volt szobaszínház-érzetem. Földváron inkább a színpad tűnt nagynak a díszletünkhöz képest. És fura volt, hogy ötszáz ember nézi.

- A díszlet szerint két szobát látunk, elvileg nem kommunikáltok egymással. Tényleg nincs köztetek szemkontaktus sem?

- Nincs. Csak a takarásban kommunikálunk, amikor egyszerre vagyunk kint. Átnézegetni sem szoktunk, hiszen van köztünk egy képzeletbeli fal. Zavaró lenne a nézőknek is, hogy akkor most látjuk-e egymást vagy nem. A számítógéppel beszélgetünk, nekem a laptopom jelenti Áront. Persze, ez nem könnyű, mert szinte egy monodrámát kell eljátszanom úgy, hogy mellettem egy másik ember is játszik egy monodrámát, és ez a kettő egymásba csúszik. De a próbák alatt megszoktuk ezt a helyzetet.

- Lehet érezni a nézők reakcióiból a színpadon, hogy valami nagyon eltalálja őket, ismerősnek érzik a mondatokat, a helyzeteket? Azt tippelem több a női hümmögés és kuncogás, mint a férfi.

- A nők eleve többet járnak színházba. Egy ilyen előadásnál, mint a miénk, fokozottan érződik. Balatonföldváron lehetett azt markánsan hallani, hogy a férfiak Áronnak drukkolnak, az ő poénjain nevetnek, a nők meg nekem. Azóta ez nem jellemző. Persze, hogy lehet érezni az azonnali reakciókat, de talán az előadás utáni visszajelzések még érdekesebbek. Leveleket is kapunk, sőt, van, hogy utána megvárnak minket. Egyszer ott állt egy pár, hogy már az autóban ültek, de mégis visszajöttek, hogy elmondják, talán fogalmunk sincs, mennyire pontosan játsszuk az egészet. Velük ugyanez történt meg, mindketten kiszálltak egy házasságból, és azóta együtt élnek. Úgy látszik, mégiscsak van ilyen.

[ Rick Zsófi ] 2011-09-21 05:12:00
Cikk nyomtat?a Cikk elk?d?e e-mailbe Hozz?z?? a cikkhez
 
Előadóművézet Sajtóanyagok
Irodalom Könyvsarok
Képzőművészet Kiadváyok
Filmművészet Fesztiválok
Tásadalom Ráday utca
Programajáló Pécs 2010
Pályázatok Enciklopédia
Sinkovits Imre, nem lévén más lehetősége, aznap fulladásos halálra ítélte Gertrudist. Az ifjú kellékes, Szász János néven immár világhírű film- és színházrendező.

Ronyecz Mária hetvenöt éve született.

[ Archívum ]
A yesyes és Myra Monoka képviseli hazánkat
Az ibis szállodamárka nemzetközi programjának keretében 17 országban adnak helyi művészek összesen 44 intim és exkluzív minikoncertet. Az ibis Music magyarországi eseményén, az ibis Budapest Centrum közösségi terében ketten is felléptek: a yesyes dinamikus, fiatalos koncerten adott válogatást legnépszerűbb dalaiból, a sokoldalú és izgalmas Myra Monoka pedig kortárs r’n’b-ből és érzelemdús elektronikus popból ötvözött számait mutatta be.
[ Keresés ]
Az idei trieszti Sci+Fi filmfesztiválon minden elképzelhető

Közönség-díjas lett Triesztben a Lajkó – cigány az űrben

Mexikói filmé az Arany Oroszlán

Velence a magyar sikerek városa

A Napszállta is ott lesz Velencében

Újabb magyar filmes-siker

Sztehlo Gábor 110 éve született

Karosi Bálint - Existentia

55 éve ezen a napon

Születésnapi levél – Ronyecz Máriának

Békéscsabai Jókai Színház 2019-2020-as évadja

Radnóti Miklós 110 éve született

Deák Kázmér grafikai kiállítása &

26. Budapesti Nemzetközi Könyvfesztivál

Lord of the Dance ismét Magyarországon

Füst a szemben

A 88. utca fogjai

A revizor

Mégis, kinek az élete

Romlás

Kaukázusi krétakör

A szecsuáni jó ember

Vihar

Dogville

Szép nyári nap

Ördögök

Hű, de messze van Petuski!

Nyári kalandok

Csákányi - Kulka

Idill

ISMERI?
[ Ki kicsoda játék ]
275 portré
cikkek
galéria
Keresés
Terasz 2002-2006
Terasz 2001-2002
 
 
 
 
Film
Adatbázisok - Amatőr - Digitális film - Filmek időrendi sorrendben - Filmek kategóriák szerint - Filmfesztiválok és díjak - Filmkészítés, filmforgalmazás - Független film - Klasszikus filmek, filmklasszikusok - Média - Mozik, moziműsor - Multimédia - Oktatás, filmtörténet - Online vásárlás - Rendezők - Szervezetek - Színészek, színésznők - Toplisták, filmelőzetesek - TV-csatornák, videotékák

Fotózás
A nap fotója - Analóg fényképezőgépek - Boltok, használtcikkek, szolgáltatások - Digitális Fényképezőgépek - Elmélet - Hírek - Múzeumok, kiállítások - Nyomtatók - Online galériák, portfoliók - Pályázatok - Szkenner - Tartozékok - Témák, zsánerek - Weblapok, magazinok

  Irodalom
A századforduló irodalma - Antik irodalom - Antikváriumok - Barokk - Bevezető - Érettségi tételek gyűjteménye - Felvilágosodás - Gyermek- és ifjúsági irodalom - Irodalmi újságok és folyóiratok - Irodalmidi díjak, egyesületek, szervezetek - Irodalomtörténet és irodalomtudomány - Klasszicizmus - Kortárs magyar irodalom - Kortárs világirodalom - Könyvesboltok - Könyvkiadók - Könyvtárak - Középkor - Nemzetek irodalma - Realizmus - Reneszánsz - Romantika - Szimbolizmus - Szórakoztató irodalom - Tematikus gyűjtemények - XX. századi magyar irodalom - XX. századi világirodalom

Művészet, építészet
Alkotások - Alkotók - Dokumentumok - Gyűjtemények - Információk - Kiadványok - Korok, stílusok - Technikák - Üzlet

  Színház
Budapesti színházak - Határon túli magyar színházak - Mozgás- és Táncszínházak - Színészek weboldalai - Színházi oldalak - Vidéki színházak

Tánc
Elmélet, szakirodalom - Előadások, táborok, fesztiválok - Koreográfusok, vezetők - Külföldi táncos oldalak - Magyar táncoldalak - Tánc csoportok, együttesek, társulatok - Tánc fajták - Táncházak - Tánckellékek, jelmezkölcsönzés, tervezők - Táncművészeti folyóiratok - Táncoktatás - Táncos filmek - Táncos képviseletek - Táncosok, tánctanárok - Táncpartner kereső - Táncversenyek, ranglisták

Zene
Dalszövegek - Filmzene - Komolyzene - Koncertek - Könnyűzene - Lemezforgalmazás - Mp3 - Népzene - Slágerlisták - Zenei média

 
 
  © 2006 - Terasz Kiadó Kft. [ Impresszum ] [ Médiaajánlat ]