A kulturális és művészeti folyóirat legújabb számának élén egy, a közelmúlt néhány megvalósult vagy kivitelezés alatt lévő pécsi (kulturális) beruházását elemzi a lap. „A siker szimbólumai” című írás foglalkozik az Expo Center ügyével, a Színház téren megnyíló új szórakoztató műintézmény sajátosságaival, a hangversenyterem helyéül kijelölt Balokány liget adottságaival, valamint az új reptéri fogadóépülettel.
A lap folytatja az előző számban indított fórum sorozatot arról, hogy Pécs kulturális és művészeti intézményei mennyire felelnek meg az Európa Kulturális Fővárosa cím által támasztott követelményeknek. Ezúttal a múzeumok helyzetéről valamint a kortárs képzőművészeti intézmények adottságairól és feladatairól fejtik ki véleményüket a kérdés avatott művészettörténész szakemberei.
A közelmúlt jelentősebb kulturális eseményei közül a XIX. Kerámia Biennáléval és a VI. Kamera Hungária Televíziós Műsorfesztivállal foglalkozik a lap.
A színházi bemutatók, vendégjátékok közül a Frenák Társulat Fiúk, a Pécsi Nemzeti Vízkereszt, a Bóbita Rigócsőr király előadásairól, valamint a temesvári német színház Schnitzler-produkciójáról és a németnyelvű egyetemi színházi napokról olvashatunk.
Az irodalmi rovat interjút közöl Ágoston Zoltánnal, a Jelenkor folyóirat főszerkesztőjével, és
portré mutatja be Mátis Rita fiatal festőművészt.
A zenei írások sorában vendégelőadók koncertjeit – így az Amadinda, a Leclair Trió, valamint Natalia Lipnitskaya fellépését – szemlézi a lap, valamint hosszú, adatokban gazdag tanulmányban tekinti át Pécs könnyűzenei életét a beatkorszaktól napjainkig.
Két írás is foglalkozik a Kortárs művészet Pécs című kiadvánnyal, esszé mutatja be a pécsi fotóművész, Juhász Balázs Paris, flaneur című albumát. Végül könyvbemutatókról és a Művészeti Kar CD-jéről szóló beszámolók, kritikák zárják a lapot.
|