Dátum: 2019. október 21. hétfő    Mai névnap(ok): Orsolya


képgaléria kertpont.hu sakk linkajánló
 
Előadóművészet
Irodalmi szekció
Képzőművészet
Társadalom
Könyvsarok
Képgaléria
Ráday utca
Reál
Kiadványok
POSZT
Enciklopédia
CITY BALETT ALAPÍTVÁNY
HARMÓNIA ALAPÍTVÁNY
Terasz Archív
Kortárs Mozgásművészeti Portál
Nemzeti Színház
Bessenyei Ferenc honlapja
PREMIER

Cecilia Bartoli, a barokk opera koronázatlan királynője
Cecilia Bartoli fanatasztikus Salieri-albuma után ismét kuriózumokat mutat be az Opera proibita című új lemezén.
Opera proibita – azaz Tiltott opera – hirdeti a szalagcím a borítón, melyen Cecilia Bartoli megidézi Fellini Az édes élet című filmjének híres jelenetét. A cím magyarázata a következő: a 18. század elején a pápa a műfaj erkölcstelenségére hivatkozva betiltotta a római operaelőadásokat. A szerzők, az idősebb Scarlatti, Caldara és Händel nagyszabású, drámai hatású oratóriumok írásával vigasztalódtak – és vigasztalták a közönséget.
Ezekből a művekből válogatta új lemezének műsorát Cecilia Bartoli (partnerei a Louvre Muzsikusai, vezényel Marc Minkowski).

 
Bartoli korábbi, barokk árialemezei virtuóz, egyedülálló felvételek, de a díva ezen az albumon önmagát is felülmúlja. Olyan technikai bravúráriákat énekel, amilyeneket ma rajta kívül egyetlen énekesnő sem képes. Bartoli hangja a virtuóz technika mellett minden szólamban csodálatosan szól. Mindenütt, az alsó, középső és felső regiszterekben egyaránt teljes fényében szólal meg a hangja. Technikai megoldásai egyedülállóak. Aki felteszi a korongot, nem tudja abbahagyni, és rögvest másodszor is meghallgatja. Bartoli olyan művészi szinten szólaltatja meg a műveket, hogy méltán nevezhetjük a barokk opera koronázatlan királynőjének. Ahogy Maria Callas a bel canto operák drámai szerepeiben volt máig utolérhetetlen, úgy Bartoli ebben a műfajban prima absoluta!

 
S még valami: a komolyzene rajongói nincsenek hozzászokva az albumok már-már frivol, meghökkentő díszítéséhez. Bárki bármit mond: jó ötlet volt, s Cecilia Bartoli megengedheti magának, hogy lefényképezzék a Trevi-kútban mint Anita Ekberg 21. századi reinkarnációját. A CD-borító füzetében olvasható többek között, hogy Pasolini „barokk freskónak” nevezte Fellini filmjét. A maga idejében a húszéves Händelre is hasonlóképpen hathatott az Örök Város, mint fél évszázaddal ezelőtt a fiatal Fellinire.
A barokk Rómát a korabeli külföldi látogatók – ezt is a füzet meséli el – úgy írják le, mint a katolicizmus védőbástyáját, de ugyanakkor a kárhozat és a bűn fellegvárának is nevezik – mert a város érzékisége varázsos! Ezért is frenetikus és szinte magától értetődően természetes a Trevi-kútban megmártózó Bartoliról készült fényképfelvétel.

[Deák Attila]

Cikk nyomtatása

Küldje el a cikket ismerősének!
 
feladó neve:    
feladó e-mail címe:    
címzett neve:    
címzett e-mail címe:  
 
Születésnapi levél
Paul Lendvainak
Lieber Paul, kedves Pali, Isten éltessen bis hundertzwanzig derűben, egészségben a számodra kedves és fontos személyek nyújtotta gute Gesellschaftban. (Lipovecz Ivántól)
Archívum
Legfrissebb cikkeink
X. BÁBU Fesztivál

Bach-versenyművek a Capella Savariától

Emlékezzünk együtt Kara Tündére!

Vitáktól zajos forró fesztivált zárt Velence

Jubilál a Szebeni Műhely

70 éves a bábjátszás Békéscsabán

Magyar nap a Velencei Filmfesztiválon

Születésnapi levél - Paul Lendvainak

A 76. Velencei Filmfesztiválon fókuszban a szerzői film

2019 augusztus 20-i kitüntetések

Sajtószemle
Enciklopédia
További cikkek a kertpont.hu portálon
A sokarcú fagyöngy
Szerves talajtakarók
A póréhagyma
Agavék
A vizitorma
A csontritkulásról
Webtechnológia
Technológiák, fejlesztési megoldások, referenciák a Terasz.hu - tól
| M?iaaj?lat | Impresszum | Jogi nyilatkozat |
info@terasz.hu