Dátum: 2020. július 2. csütörtök    Mai névnap(ok): Ottó, Ottokár


képgaléria kertpont.hu sakk linkajánló
 
Előadóművészet
Irodalmi szekció
Képzőművészet
Társadalom
Könyvsarok
Képgaléria
Ráday utca
Reál
Kiadványok
POSZT
Enciklopédia
CITY BALETT ALAPÍTVÁNY
HARMÓNIA ALAPÍTVÁNY
Terasz Archív
Kortárs Mozgásművészeti Portál
Nemzeti Színház
Bessenyei Ferenc honlapja
PREMIER

A szentivánéji rémálom
Botho Strauß: A parkja a Nemzetiben száraz bokrok előtt, avarral beborított ferde színpadon játszódik. A baljósan fekete egészségügyi függöny körhorizonton roppant telehold világít. Elől kényelmes ülések. Lesüllyedő-fölemelkedő asztal. Lakkozott lépcső mögött száraz homokos terület. A csömör parkja. Az Athénhoz közeli meseerdő helyett Strauß színpadán züllött városi park várja a felajzottakat. (MGP)
Megcsömörlött emberek közlekednek mesterkélt helyzetekben. Oberon és Titania, a tündérházaspár Shakespeare-nél egy váltott gyermeken civakodnak. Itt Debrah Dennis, a meglehetősen ivarérettnek ható, alul kertésznadrágot, felsőtestén sötét bőrét viselő züllött fiú talányosan szolgálja tündérkirálynőjét és a Puck helyet Cypriannak nevezett homoszexuális iparművész szolgát. Utóbbi fölgerjedt megbabonázottja a fekete fiúnak, amíg csak a bokorban végzett fellatio közben szét nem veri a fejét, menekülés előtt nem felejtve el kizsebelni. Oberon varázsinasa az égő szerelem virágnedvével bocsát álmot a szereplőkre. Cyprian vudu amulettekkel befolyásolja a gerjedések irányát.

Nagy Mari - Makranczi Zalán
 
Meztelen tekintetnél több meztelen ülepet látni a színpadról. A meztelenséghez csupán le kell tolni a nadrágot, vagy szétnyitni az átmeneti kabátot. A meztelen tekintethez le kell merülnie a színésznek tapasztalatai mélyére. Igazi fenék megmutatása helyett igazat mondani. Az egyre igazabb Nagy Mari (Titania) négykézláb, hasmánt, kuszik-mászik meztelenül. Megalázó színpadi helyzetekben mégsem jelenik meg egy ifjúkori csábító formájából kikopott asszony hadakozása szerelmet, megkívánást fakasztó egykori bűverejéért. László Zsolt Oberonja angol módra leplezi belső viharait, csak lerongyolódottan, félszeg földi emberré változottan győz meg emberi vereségéről. Rába Roland emberi súlypontja duzzadó sliccében van, gonosz, kedvesen csábító, gátlástalanul másokon taposó. Fuldokló tragikum, kínos őszinteség helyett mesejátéki cukormáz fedi alakítását. Orth Péternek van egy pornográf magánszáma. Szétnyitja nadrágját, és a parkban a járókelők szemeláttára görcsösen önkielégít. Onanizálása színészileg pedáns. Nem érezni azonban kétségbeesettségét. Az üres örömszerzés hisztériáját. Murányi Tünde polgárfeleségében is benne maradt a szerep kínos önismeretének java.

Murányi Tünde - Rátóti Zoltán
 
A szerelmi négyes együttesen hitelesen működik. Különösen Schell Judit száraz humora, a légtornászi pontossága tartja össze a középosztályi házaspárokat. Stohl Andrást rutinja átlendíti a nehézségeken. Rátóti Zoltán kissé több indulati gőzt ad a párbeszédekbe. Mészáros Piroska sok fölkavarót látott szüze sipogva csapong A többre hivatott Makranczi Zalán a cselekmény kódájában kapott néhány, az előzményekhez nehezen köthető mondatot. Magasított cipőtalpa ördögi patának rémlik, de miért is? Máramarosi Bence keménykalapban, aktatáskával is gyerekszerű gyerek. Hevér Gábor – felnőtt méretű mása – gyermetegebb. Hollósi Frigyes Erstling-je őszintén fuldoklik abszurd helyzeteiben. A trapézon lendülő, fekete bársonyba öltöztetett Gergye Krisztián a megszólalásig halál. Ha megszólal: nyafka. Gáspár Kata ölbe ül, halálba ölelik. László Attila teljesíti feladatát hol nadrágban, hol nélküle. Alföldi Róbert rendezése egészséges egyensúlyt számolt ki és megvalósította a megbotránkoztató undokság, valamint a nézőt dédelgető kellem közt.

Nagy Mari - László Zsolt
 
Menczel Róbert változékony díszlete pompázatosan elszegényedett, lepusztultságában nagyvonalúan mutatós. Daróczi Sándor jelmezei minden játékigényt kielégítenek. A mese és a realitás határán, színén-fonákján működőképesek. Forgách András a nehéz szöveget úgy fordította, mintha eredetileg is magyarul íródott volna.
A szaggatott, hektikus cselekményű, minden tudatalattit körülményesen megmagyarázó Park úgy viszonylik az ezer szállal egymáshoz kapcsolódó Szentivánéjihez, mint doktor Freud Zsigmond az esti park bokrai között szemérmét felfedő mutogató bácsihoz, aki kilógatja sliccéből a kereszthuzatba hímtagját.
A játék során jól megmarkolják magukét vagy másét, ezenközben kecsesen eltartják a kisujjúkat.

Forrás: mgp.szinhaz.hu


Cikk nyomtatása

Küldje el a cikket ismerősének!
 
feladó neve:    
feladó e-mail címe:    
címzett neve:    
címzett e-mail címe:  
 
Születésnapi levél
Taub Jánosnak
Taub sosem fontoskodik, de kemény és játékos. Szolnokon olyan García Marquezt (a Száz év magányt) alkot a színpadon (Törőcsik, Garas, Mertz), hogy meghívják az előadást Bogotába, a szerző kolumbiai fesztiváljára. (Bodor Páltól)
Archívum
Legfrissebb cikkeink
Darvay Nagy Adrienne - Szín játék

MGP - Coming out

Élő online könyvbemutató

Marót Péter 1945 – 2020

Születésnapi levél - Taub Jánosnak

Nemeskürty István, a nemzet Tanár ura 95 éves lenne

Vetró-Rózner-Bereményi: Magyar Copperfield

Volt egyszer egy Nép (Nemzeti) Színház

Wisinger István – Egy elme az örökkévalóságnak

Húsvét - ahogy lehet

Sajtószemle
Enciklopédia
Webtechnológia
Technológiák, fejlesztési megoldások, referenciák a Terasz.hu - tól