Finita la Commedia: Medusa Piercing, Exit
TRAFÓ - 2004. december 15. 20 h
A Finita la Commedia Társulatot a színházi mozgástervező-koreográfus, O. Caruso (Juhász Anikó) és a kortárs tánchoz az electric-boogie, a hip-hop tánc, illetve harcművészeti irányzatok felől érkező, összetéveszthetetlen stílusú táncos őstehetség, Fehér Ferenc neve fémjelzi. Koreográfia: O. Caruso, Fehér Ferenc, előadja: Fehér Ferenc. TRAFÓ 2004. december 15. 20 h.
Az est nyitánya, a Medusa Piercing egy zaklatott, sötét világba kalauzolja a nézőt. Medusa megpillantásakor a halhatatlanok is elnémulnak - hasonló élményben van része a közönségnek, amikor a tetőtől talpig feketére kent Fehér Ferenc árnyszerű mozdulatsorát nézve ki-kivillan a táncos világos, átható tekintete.
Az előadás nyújtotta élmény kapcsán keresgélni kell a szavakat. Utazás, látomás, remálom? Fehér Ferenc higanyszerű, vibráló mozgását a The Corporation tagjai által jegyzett, apokaliptikus világképet idéző videó egészíti ki és fokozza szinte az elviselhetetlenségig a mű sokkoló erejét.

’’Fehér Ferenc (...) alakja a számítógépes játékok hőseit, ijesztő démonalakokat, korunk egomán izompacsirtáit, és az egyes világok között szörfölő fantasy hősöket olvasztja össze egyetlen ambivalens huszonegyedik századi ikonná, mely kitörölhetetlenül beleég az emlékezetünkbe.’’ (Balkon, Tóth Ágnes Veronika)

 
Fehér Ferenc másik szólójában, az Exit (Kaspar-variációk)-ban is érvényesül Juhász Anikó kiforrott színházi látásmódja. Képzőművészeti igényességgel felépített fény- és látványterve, precíz dramaturgiája elegáns keretet nyújt a fiatal táncos vad energiákat képviselő mozgásvilágának.
Az Exit-ben Fehér Ferencnek sikerült mozgásában a nyers erőt, a break-es, utcai táncos elemeket professzionális színházi jelenléttel ötvöznie. ’’Fehér Ferencet lenyűgöző színpadi jelenléte, robbanékonysága, vibráló lénye, egyre eredetibb, sajátos mozdulatvilága jelenleg a szakma talán legizgalmasabb táncosává emeli.’’ (ÉS, Tóth Ágnes Veronika)

[ Ebics Anna ] 2004-12-10 12:02:00