Új autó, új remények
"Sivatagi körülmények között" mutatkozott be március 4.-én a Campona melletti bemutatópályán a 2004-es Palik Racing Team. A Kis-Czeglédi duóval immár egy csapatot alkotó Palik-Darázsi páros a jövő évi Dakar Rallye-nak egy Nissan Navara Pickup-al vág neki.
2004. január hatodikán 12 és 13 óra között a Kis-Czeglédi és a Palik-Darázsi kettősök szinte egyidőben kényszerültek időnek előtte befejezni a 26. Telefónica-Dakar Rally-t. Azokban a percekben mindkét csapat egy éves felkészülése, rengeteg munkája és egyben a dédelgetett álmuk, hogy sikeresen teljesítik a versenyt lett semmivé.

Hazatérve mindketten a folytatás és a továbblépés mikéntjét tervezgették. Ebben az időszakban kezdett intenzív megbeszéléseket a két csapat. Az első pillanattól kezdve az a cél lebegett a szemük előtt, hogy az elmúlt évek alatt gyűjtött tapasztalatokat és a rendelkezésükre álló logisztikai és szerviz hátteret a lehető leghatékonyabban egyesítsék egy mindannyiuk számára elfogadható közös együttműködés reményében.

Ennek a folyamatnak az eredményeként mára a két, eddig különálló csapat egy egységgé vált. Az új csapat alapját a homogén műszaki bázis jelenti. Mindkét páros NISSAN Navara Pickup-pal vág neki az idei versenyszezonnak. Munkájukat mind a hazai NISSAN vezérképviselet, mind a NISSAN gyár segíti. A két párost egy 6x6-os DAF szervizkamion. és egy 4x4-es Mercedes Benz versenykamion támogatja. Az így felálló utazócsapat minden tagja több éves sivatagi versenytapasztalattal rendelkezik. .

A csapat idei versenynaptára alapvetően a Világ Kupa sorozatra épül, amelynek első állomása a jövő hét végén zajló Baja Italia, ahol a két autó mellett a Mercedes kamion is rajthoz áll. A 2005. évi Dakar Rally-t megelőzően a csapat 2004-ben előre láthatólag három sivatagi versenyen indul, a tunéziai és a marokkói Világ Kupa futamokon, illetve az egyiptomi Fáraó Rallv-n.

Kiss Sándor Czeglédi Péter
 
Eredmények:

2003


25. Dakar Rally: 48. hely
Marokkói Világ Kupa futam: 11. hely
Magyar Tereprali Országos Bajnokság T2 osztály: 1. hely, összetett: 2. hely

2002

Baja Italia
: 29. hely
Baja Portugal: 19. hely
Marokkói Világkupa futam: 26. hely
Baja Espagna: 20. hely
Egyiptomi Fáraó Rally: 13. hely

Palik László Darázsi Gábor
 
Eredmények:

2003


25. Dakar Rally: 52. hely
Marokkói Világ Kupa futam: 19. hely
Egyiptomi Fáraó Rally: 6. hely
2003-as magyar Tereprali Országos Bajnokság T4 osztály: bronzérem

2002

Egyiptomi Fáraó Rally: 13. hely
2003-as magyar Tereprali Országos Bajnokság T4 osztály: 1. hely

 
 
Nissan Navara Pickup

Motor: V alakban 6 hengeres

Szelepek száma: 24
Lökettérfogat: 3500 kcm
Teljesítmény: 280 lóerő
Nyomaték: 385 Nm

Hajtás: Egytárcsás szinter kuplung, elől-hátul-középen önzáró differenciálművek

Sebességváltó: 6 sebességes Sadev szekvenciális versenyváltó, állandó négykerékhajtás

Futómû elöl: Kettős keresztlengőkaros felfüggesztés, kerekenként kt Technosport állítható lengéscsillapító
Futómû hátul: Merevhíd, kerekenként 2 King állítható lengéscsillapító, felütésgátlóval

Kerekek: 7X16 O.Z. felnik, 235/85 BF-Goodrich gumi

Méterek (H x Sz x M): 4800 x 1997 x 1800 mm

Végsebesség: 147-174 km/h áttételtől függően

Fogyasztás: 30-50l terepviszonyoktól függõen
Súly: 1820-1950, versenytõl függően (sivatagi, homokos, murvás, köves)

Tank: 470 literes FT-3 biztonsági üzemanyag tartály
Hidraulikus kiemelő rendszer
Pótkerék: 2db
Navigációs rendszer
2 db Terra Trip 303 méterszámláló

 
 
 
 
 
fotó: Bálint F Gyula
2004-03-05 15:23:00