Dakar 2004
’’Csak annyi szerencsét szeretnék, hogy ne legyen pechünk…’’
A Palik Racing Team életében az elmúlt egy esztendő rengeteg változást hozott. A sikeres célba érkezés a dízel Toyotával a Dakar 2003 megpróbáltatásai végén hatalmas sikerélményt és egyben egy újfajta jövőkép kialakításának kezdetét is jelentették.
Palik László és - a ma már legnagyobb sivatagi tapasztalatokkal rendelkező magyar navigátor -, Darázsi Gábor az év folyamán a „Csak célba érni!” óhaja mellé egyre hangosabban ragasztotta oda a „minél gyorsabban”-t, és ennek megfelelően változtatták a versenytechnikát és a taktikát is. A dízelt felváltotta a benzines egy Bowler „személyében”, amelynek angliai megépítésében és sivatagi körülményekre hangolásában jelentős szerepet vállaltak.
A főpróba kitűnően sikerült: a Dakar utáni egyik legnehezebb sivatagi derbin, az októberben megrendezett egyiptomi Fáraó Rally-n úgy végeztek az összetett 6. helyen, hogy a korábban motorral kétszeres Dakar-győztes Edi Orioli háromnapi „adok-kapok” után végül mindössze 2:59 mp-cel előzte meg őket 3300 km megtétele után.

Palik László, ebben az esztendőben összesen megközelítőleg 15 ezer sivatagi kilométert tud maga mögött, kezdi megszokni az új tempót: "Leírhatatlan az érzés, hogy a napi adagok teljesítése után nem egy megkönnyebbült sóhajt eresztünk el a beérkezés feletti örömünk miatt, hanem futunk megnézni, hogy egy-egy, akár a világ elitjéhez is tartozó vetélytársunkon sikerült-e néhány percet hoznunk. Higgyék el, egy Oriolitól nekünk így kikapni is öröm.”

A CSAPAT SIVATAGI VERSENYEKEN ELÉRT EREDMÉNYEI 2003-BAN:

25. Dakar Rally: 52. hely
Marokkói Világ Kupa futam: 19. hely
Egyiptomi Fáraó Rally: 6. hely

PILÓTA:

Név: Palik László
Született: 1962. január 13.

NAVIGÁTOR, VEZETŐ SZERELŐ:

Név: Darázsi Gábor
Született: 1972. augusztus 03.

KAMIONVERSENYZŐK:

Név: Szaller Zoltán
Született: 1974. január 05.

Név: Farkas Nándor
Született: 1980. július 17.

 
 
 
Palik László - pilóta Darázsi Gábor - navigátor
 
 
 
 
 
 
 
 
VERSENYAUTÓ:

Bowler Wildcat 200 African Rally Raid

Hossza: 3800 mm
Szélessége: 1795 mm
Magassága: 1790 mm
Tengelytávolság: 2692 mm
Súlya: 1825 kg

4000 cm3 V8-as, 265 lóerős motor
5 sebességes manuális váltó, 1-4 áttétel
Nagy tűrőképességű olajhűtők
Teljes F.I.A. T2-es specifikáció
392 literes üzemanyagtartály

Rozsdamentes kipufogó
2 pótkerék
hátul szerszámosláda
8 literes ivóvíz rendszer
2 db Terra Trip 303 plus navigációs rendszer
8 db Öhlins gáztartályos lengéscsillapító
Fedélzeti kerékfújó rendszer
Központi emelő
Kabinban levegő áramoltató
Merevhidas felfüggesztések
Szervo rásegítéses tárcsafék mind a 4 keréken
BF Goodrich G1 gumiabroncsok, Compomotive felnik

KAMIONOK:

1936 AK-38 Mercedes-Benz

Motor: 18.273 cm3 , V-10 szívó diesel
Teljesítmény: 380 LE
Nyomaték: 1304 Nm/1200
Menetkész tömeg: 12 tonna
Végsebesség: 140 km/óra
4x4 kerék meghajtású
Első, hátsó kapcsolható differenciálmű-zár, illetve totál differenciálzár
Fedélzeti kerékfújó rendszer
Speciális Michelin gumiabroncsok, 14R 20
1100 literes üzemanyagtartály
16 sebességes felező váltó
Tengelyenként 4 darab Öhlins lengéscsillapító

LIAZ Maxi 4x4

Motor: 11.940 cm3, 6 hengeres soros motor turbo intercooler
Teljesítmény 330 LE
Menetkész tömeg: 14 tonna
Végsebesség: 140 km/h
4x4 kerék meghajtás
Első, hátsó kapcsolható differenciálmű-zár, illetve totál differenciálzár
Speciális Michelin gumiabroncsok, 14R 20
1000 literes üzemanyagtartály
5 sebességes felező váltó
Erősített futómű

Fotó: Bálint F Gyula

[ KALÁSZ ] 2003-12-29 10:02:00