MEGÚJULT A HUNGARORING
Új pályán a 18. Forma 1 Marlboro Magyar Nagydíj
Bernie Ecclestone húsz éve (1983. 09. 11.) Budapesten, az akkori Intercontinental ablakán kinézett és azt mondta „Ez gyönyörű! Ez kell nekem!” És ha Ő valamit a fejébe vesz azt meg is valósítja. Így azután 1986 augusztus 10-én N. Piquet már spriccelhette is a pezsgőt korszakot kezdő győzelme után. Kevesen bíztak akkor abban, hogy 18 év múlva is lesz verseny a Hungaroringen, ráadásul egy teljesen megújult pályán.
A ’80-as évek elején a Forma-1 súlyos biztonsági problémákkal küzdött, nem volt ritka a halálos versenybaleset, ezért Ecclestone elsősorban a pályák passzív biztonságának a növelésével akarta elejét venni a súlyos baleseteknek. Ezért követelte meg, hogy a Hungaroring mindenek felett és első sorban biztonságos pálya legyen, akár a sebesség rovására is.
A Hungaroring ennek a követelménynek maradéktalanul megfelelt, a mai napig súlyos baleset nem történt. Ennek az volt az ára, hogy a pálya „kissé” lassú volt. Az évek során több alkalommal is módosították, de a nyomvonalon lényegi átalakítás nem történt eddig.

Változott viszont az évek során, és sokkal nagyobb lett kötelezően a depó területe, a parkolók, a VIP területek és megépült a Közlekedésbiztonsági Központ és a Tanpálya is. A sajtó képviselői is korszerűbb, kényelmesebb helyről tudósíthatnak.
Dícsérendő gesztus ként emléktáblával emlékeztek meg a sajtóközponban, a közelmútban elhunyt két – a Forma-1 hez szorosan kötődő – kollégára: Molnár Dánielre és Knézy Jenőre.

 

A Hungaroring versenypálya a 2003. évi átalakítása kapcsán, amelyet a Hungaroring Sport Rt. az FIA-val (Federation Internationale de I'Automobile), a FOM-mal (Formula One Management Ltd.), valamint a helyi sporthatósággal, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetséggel egyeztetett, a célegyenes 202 méterrel hosszabbodik, a versenypálya hossza, pedig 4381,14 méterre növekszik.

A munka március 15-e táján indult, pontos kezdési időpont persze nincs, hiszen az előkészületek, bontások már előbb is megindultak egyes, olyan területeken, amelyekhez hozzá lehetett férni. S ugyanígy a végső határidőt bár természetesen megszabták, hiszen a Magyar Nagydíj nem "késhet", azért a befejezést korábbra várták annál, úgy, ahogy végül is, sikeredett.
Elkezdődött a HUNGARORING legújabb-kori története!
Mert azt talán fölösleges is mondani: a pálya életében ettől az átalakítástól kezdve új időszámítás, új korszak kezdődött!
Újabb húsz év?!...

2002. év 2003. év
Pálya hossza: 3971,8 méter 4381,14 méter
Kanyarok száma: 14 14
Legkisebb ívsugár: 20 méter 20 méter
Legnagyobb ívsugár: 400 méter 400 méter
Szintkülönbség: 36 méter 36 méter
Célegyenes hossza: 586,29 méter 788,9 méter
Legnagyobb emelkedő: 6,2 % 6, 2 %
Legnagyobb esés: 7,0 % 7,0 %

Palik László Gyurcsány Ferenc
 
 
 
 
 
 

Mentési gyakorlat

 
 
 
 
 
 
 
 
Fotó: Peti Péter

[ Kadelka László ] 2003-07-23 13:02:00