P h o t o v a n c s o - M a r a t o n
Vancsó Zoltán fotográfus vetítéssorozata Az első 4K (Ultra HD) minőségű slideshow Magyarországon! EuroCenter Mozi, 2014. április 25-én, pénteken, 15 és 22 óra között. Vancsó Zoltán fotográfus sorozata különleges fotókiállítás, olyan esemény, amilyen a fotográfia 175 éves történelmében nem valósult még meg eddig Magyarországon.
A fotográfiákból készített slideshow-k különleges hangulatú filmekké válnak a moziban, ahol a nézők Ultra HD minőségben láthatják Vancsó Zoltán műveit, Az EuroCenter Moziban ez lesz az első 4K-slideshow Magyarországon, ráadásul vetítéssorozatként, amelynek keretében összesen négy művet nézhet végig a közönség.

Az egyes előadások külön-külön is látogathatók. A 15:00 és 16:30-as vetítésekre érkező első 50 néző fotóalbumot kap ajándékba. Ezen felül minden jegy ára teljes egészében levásárolható a helyszínen az alábbi fotóalbumok esetében: Állófilmek, Szándéktalan fény, Nemlét és örökkévalóság között.

Itt tekinthető egy összeállítás: http://vimeo.com/90478905

 
A részletes program:

15:00 VANCSÓ!LIVE – Főszerepben: A fekete-fehér
"Ha jó fotós akarsz lenni, többet ér egy jógabérlet mint egy drága fényképezőgép" – A kezdeti próbálkozásoktól az érett művekig, élő előadással, több HD-minőségű slideshow-val. (80 perc)

16:30 VANCSÓ!LIVE 2.0 – A színektől a bemozdulásig
Két fotóalbum, egy világhírű filozófus, egy díjnyertes kortárs író, valamint utazás a világ nagyvárosaitól a magyar erdők misztikus világáig, élő előadásban, két 30 perces HD-minőségű slideshow-val. (80 perc)

18:00 Vancsó Zoltán – Tius: ÁLOMVÖLGY – AZ ÜRESSÉG FELFEDEZÉSE
(fotófilm) A 2012-ben bemutatott, egész estés, rendhagyó slideshow újravágott, széles vászonra szabott ősbemutatója, mely Magyarországon az első 4K-s slideshow vetítés! (70 perc)

19:30 és 21:00 VANCSÓ-WORLD – THE PETER GABRIEL SLIDE SHOW
A fotográfus tisztelgése a május 6-án Budapesten koncertező zenész előtt. Peter Gabriel népszerű slágerei mellett, kevésbé ismert művei, filmzenéi lesznek kísérői a 20 évnyi fotós életmű keresztmetszetét bemutató filmnek. 4K (Ultra HD) felbontású ősbemutató! (70 perc)

Az egyes előadások külön-külön is látogathatók. A 15:00 és 16:30-as vetítésekre érkező első 50 néző fotóalbumot kap ajándékba. Ezen felül minden jegy ára teljes egészében levásárolható a helyszínen az alábbi fotóalbumok esetében: Állófilmek, Szándéktalan fény, Nemlét és örökkévalóság között.

A záró vetítésről, az ősbemutatóról:

>VANCSÓ-WORLD / THE PETER GABRIEL SLIDE SHOW

Vancsó Zoltán vallomása a legújabb slide show-hoz:

“Kevés olyan interjút adtam életemben, ahol nem merült fel az a kérdés: miként jelenik meg fotóimon a zene iránti különös vonzalmam? A válasz számomra is csak most kezd körvonalazódni.

Gyerekkoromtól kezdve őrzök olyan intenzív zenei elményeket, amelyek hatása csak későbbi fotós példaképeim (Henri Cartier-Bresson, Josef Koudelka, Szilágy Lenke) remekműveihez fogható. Meglehetősen későn, gimnáziumi éveim alatt kezdtem zongorázni tanulni, szinte egyidőben első fotográfiai próbálkozásaimmal, ám hamarabb vált belőlem fotós, mint zenész. Ez utóbbiról pár éve teljesen lemondtam, ugyanakkor a zeneiség mindvégig fontos jellemzője maradt képeimnek.

Első meghatározó zenei élményeim közé tartozik Frederic Chopin és Gustav Mahler műveinek felfedezése. Emelett nagy hatással voltak rám a progresszív könnyűzenei irányzatok is. Peter Gabriel 1987-es budapesti fellépése volt kamaszkorom első valódi koncertélménye. Ez idő tájt hallottam a rádióban Alan Parker Birdy című filmjéhez írt kísérőzenéjét, amelyet szerencsére fel is tudtam venni kazettás magnóval, és számtalanszor visszahallgattam... Jól emlékszem azokra a délutánokra, amikor újra és újra átéltem ezt a számomra földöntúli zenét, amelynek hatására sok képem láthatatlan gyökere már akkor növekedésnek indulhatott bennem. Amikor 17 évesen megvettem a zongorámat, az első, hallás után megtanult darabok egyike a Birdy zenéjének részlete volt.
Húsz év elteltével – mintegy tisztelgésként Peter Gabriel előtt –, megpróbálom bemutatni, miként kapcsolódik össze bennem elválaszthatatlanul egy zenész hangzásvilága egy fotográfus vizuális világával.

A rendhagyó, egészestés slide show-ban 245 fotómmal találkozhatnak a nézők, amelyeket Peter Gabriel 17 szerzeményéhez válogattam. A vetítéshez a jelenleg elérhető legjobb, 4K (Ultra HD) minőségű moziprojektorokra esett a választásom, így a slide show képanyaga – Magyarországon elsőként – DCP (Digital Cinema Package) formátumban, a lehető legnagyobb felbontásban kerül a mozivászonra.”

 
Vancsó Zoltán rövid szakmai életrajza:
a hazai fotográfiai élet kiemelkedő alakja, számos díj és elismerés (André Kertész-, Balogh Rudolf-, Pécsi József-díj stb.) kitüntetettje.

Első kísérlete a slide show-k világában a budapesti MEO Kortárs Művészeti Múzeumban valósult meg 2004-ben, ahol William Kleinnel közösen mutatta be Budapest sorozatát.
2005-ben Sóhajtenger – Kuba című slide show-ja a fotográfia történetében először a hazai filmforgalmazásba is bekerült: hatperces alkotását nagy sikerrel vetítették a mozikban Wim Wenders Kívül tágasabb című filmje előtt. Ez a fotósorozata ugyanebben az évben különdíjban részesült a hazai Sajtófotó pályázaton.
2010-ben az EISA Maestro Fotópályázaton elért első helyezésének köszönhetően a Fotó-Videó Magazin az Év fotósa címet ítélte neki.
2011-ben az on-demand könyvkiadás vezetője, a Blurb által meghirdetett nemzetközi fotókönyv pályázaton (Photography Book Now 2011) két díjat is elnyert, egy szakmai és egy közönségdíjat.

Vancsó Zoltán céltudatosan és igényesen tárja műveit időről időre a közönség elé: 1994 és 2014 között több mint 40 önálló és 20 csoportos kiállítása volt neves magyar és külföldi galériákban.
2012 őszén a Budapest Film forgalmazásában mutatta be Álomvölgy – Az üresség felfedezése című egész estés fotófilmjét, amelyet hetekig sikerrel vetítettek a budapesti Art mozihálózatban. Fontos számára a közönséggel való élő kapcsolat, ennek egyik látványos eredménye egy 10000 fős Facebook közösség.
2013-ban Vancsó!Live és Vancsó!Live 2.0 címmel több teltházas, önálló slide show estet tartott, amelyeket azóta több vidéki és külföldi helyszínre meghívtak. A kortárs fotóművészek közül elsőként, saját webshopjában árusítja fotónyomatait kizárólag számozatlan, nyitott sorozatokként, ezáltal is tágítva a műveit megvásárló közönsége körét.

[ eser ] 2014-04-22 09:30:00