Dance Communication Lab
MERLiN Színház / 2010-04-25 17:00
Négy ország táncosai egy improvizációban
 
A Dance Explorations Beyond Front@ projekt a kortárs tánc segítségével országhatárokon átívelő improvizációs estekkel újfajta kommunikációt teremt a kortárs alkotók és a közönség között.

Program:
17.00-18.00 Előadás
18.00-19.00 Közönségtalálkozó

A Dance Communication Lab (DCL) - a Beyond Front@ projekt keretében jött létre, azzal a szándékkal, hogy újfajta tapasztalatra tehessünk szert a tánc előadások születésével kapcsolatban. A DCL során a néző végig követheti egy táncelőadás megszületését, a gondolattól a megvalósításig. Ezért valójában, ami a szinpadon történik nem egy általános értelemben vett előadás, hanem élő kommunikáció, aminek a nyelve maga a tánc. Multikulturális dialógusokat láthatunk a legkülönbözőbb formában. Az április 25-i DCL-en, ahová Ausztriából, Horvátországból, Szlovéniából és Magyarországról érkeznek a táncosok, akiket Mándy Ildikó koordinál és DJ Buddha's smile improvizációs zenei aláfestése kísér. A DCL után a négy országból (A, SLO, HR, H) érkezett közönség kezd dialógusba, a látottakról, a táncról és a kultúráról.
KOREOGRÁFUS

Mándy Ildikó (H)
Koreográfus, rendező, tanár. Koreográfusként Kék Hétfő című alkotásával 1993-ban debütált, az Artus Színház alapító tagjaként. Ezzel elnyerte a Fővárosi Önkormányzat az évad legjobb alternatív előadása díját. 1994-től folyamatosan készítette munkáit a Közép- Európa Táncszínház, a Duna Művészegyüttes, a Budapest Táncszínház, a Még 1 Mozdulatszínház és a Magyar Mozdulatművészeti Társulat számára. Külföldi társulatokkal dolgozott Ausztriában, Izraelben, Új-Zélandon, Lengyelországban. 1999-ben alapította meg saját együttesét. „Munkáira egyaránt jellemző az emberi viszonyok és érzelmek kíméletlenül pontos ábrázolása és a legújabb technikai vívmányok bevonása az alkotói folyamatba." (Halász Tamás)

ZENE
DJ Budha's smile (H)
eletronica, ambient, experimental

TÁNCOSOK

Fenyves Márk (H)
Mozdulatművész, orkesztész, koreográfus, pedagógus, kutató, szervező, látványtervező. Egyetemi diplomáját 1997-ben Mozdulatművész, Esztétikus Testképzõ - Kínetológus címmel szerezte, melyet 2006-ban a Modern Tánc Pedagógus címmel egészített ki. A magyar mozdulatművészet jelenkori képviselőinek egyike. A Duncan-Dienes Orkesztika Iskola (1997), a Mozdulatművészeti Stúdió (2001), és a Magyar Mozdulatművészeti Társulatot (Még 1 Mozdulatszínház, 1995), alapítója és művészeti vezetője, táncosa, koreográfusa és látványtervezője, tanára. Tánckutatóként szakterülete a magyar modern tánc módszertani és pedagógiai sajátosságai, elmélete, gyakorlata és története.

Katonka Zoltán (H)
Szegeden születt 1986-ban. A Művészeti Szakközépiskola elvégzése után a MU Terminálnál kezdett el táncolni, ahol Juhos Istvánnal, Hámori Józseffel, Goda Gáborral, Gergye Krisztiánnal, Fejes Ádámmal, Vera Ondrasikovaval és Hudi Lászlóval dolgozott együtt. Jelenleg a Közép-Európai Táncszínház (KET) táncosa, ahol 2006 óta 15 különböző darabban láthatta a közönség, úgy mint a Karaván (Hámori József), Tavaszi Áldozat (Gergye Krisztián) vagy a Carneval (Duda Éva). Táncolt 2007-ben a Nemzeti Színházban bemutatott Horváth Csaba koreografálta Mester és Margaritában. Legújabban a pár hete bemutatott KET koreográfusok rendezte Viharban láthatjuk táncolni.

Iva Hladnik (HR)
Jelenlegi székhelye Zágráb, ahol sokféle helyi koreográfussal és kellektivával (OP.SA.co, Irma Omerzo (marmot), Dance Lab Collective) egyszerre alkot és lép fel. Cunningham, kortárs tánc technika mellett kontakt improvizációt tanult. Alapítója az 'Improspekcije' kollektívának és jelenleg kontakt improvizációt tanít. Tanulmányait a zágrábi bölcsészkaron végezte.

Iva Ivana Pavlovic (HR)
Zágrábban született 1983-ban. Nagyon korán kezdett táncolni a 'zágrábi fiatalok színházában' (Zagreb Youth Theatre), ahol ritmikát és táncot tanult. Később kortárs táncot tanult, mellette pedig számos különböző workshoppon vett részt hazai és külföldi koreografusokkal és táncosokkal (Isabelle Schad, Scott Wells, Katie Duck, Irma Omerzo, Nensi Lazic, Keren Levi, Chris Martineau, Slyvain Meret). Előadóként és társzerzőként számos projektben vett részt. Dolgozott Selma Banich-al, Alice Chaucha-el, Natalija Manojlovic-el. Az alap zenei iskola tanulmányait már befejezte, hamarosan pedig a zágrábi egyetemen szerez pszichológus diplomát.

Claire Granier (A)
Svájcban született 1984-ben. Etienne Frey koreográfus asszisztense volt a Szlovák Nemzeti balett társulat Szent Iván-éji Álom darabjában. Liz Kinggel a Romeó & Júlia projekten dolgozott és jelenleg is a D.ID (dance-identity) munkatársa. Általában egyszerre több országban dolgozik, mint például Anglia, Ausztria, Belgium, Svájc vagy az USA.

Kaja Janjic (SLO)
Ljubljanában született 1984-ben. Már középiskolában kortárs táncot tanult, majd a SEAD-i egyetemen (Salzburgi Kisérleti Akadémia) végzett kortárs tánc, balett és koreográfusi szakon 2006-ban. Jelenleg képzőművészeti egyetemen tanul fényképészetet az A.V.A akadémián. 2009-ben már részt vett DCL-en Murska Sobotán.

Ivan Mijačević (SLO)
Ptuj-ban született 1979-ben. 2008-ban koreográfusi és előadói diplomát szerzett a SEAD-on (Salzburgi Kisérleti Akadémia). Az elmúlt tizenegy évben 31 tánc produkcióban vett részt és fellépett Szlovéniában, Görögországban, Ausztriában, Szlovákiában, Horvátországban, Portugáliában és Hollandiában is. 2007 óta tanítja a zene és a tánc kapcsolatát Szlovéniában, (Carmina Slovenica, ZP©M), Austriában (SEAD) és Németországban (PhD tanszékén a Frankfurt am Main Művészeti Akadémiának).

Dance Explorations Beyond Front@ serkenti és támogatja a kortárs tánc produkciók megvalósítását a kortárs táncművészek és társművészek, ill. a közönség számára Északkelet-Szlovénia, Délkelet-Ausztria, Nyugat-Magyarország és Északkelet-Horvátország határánál lévő területeken. Célja, hogy szakmai és sokoldalú kapcsolatot építsen ki a táncosok, művészek, kulturmanagerek, kritikusok, szakmabeliek és a közönség között a Kelet-Európai régióban, ezzel biztosítva a magas színvonalú kulturális lehetőségeket mind a vidékiek mind a városiak számára.
A projekt öt szervezője: Flota (Murska Sobota, SLO), Institut za pokret i ples / Tjedan suvremenog plesa / Dance Week Festival (HIPP-TSP) (Zágráb, HR), ProProgressione (Budapest, HU), D.ID/Dance Identity (Pinkafeld, AT) és OHO (Oberwart, AT).

A Beyond Front projektben megvalósuló programok:
1. Beyond Front@ előadások: magas színvonalú kortárs tánc előadások a négy ország koreográfusai, társulatai részvételével (Front@ Kortárs Tánc Fesztival (Murska Sobota), Tánc Hét Fesztivál (Zagreb), Burgerlandiai Tánchetek (Oberwart) és a Trafó, Kortárs Művészetek Háza (Budapest).
2. Beyond Front@ közönség: megkönnyíteni a közönség hozzáférését a kultúrához, a közönség mobilitásának növelése (ingyenes utaztatás az országok között, diák csoportok utaztatása a helyszínekre, külön előadások csoportok számára).
3. Beyond Front@ dialóg: a kultúrák közti dialógus elősegítése, mind a művészek, mind a közönség közreműködésével. Továbbá felkelteni az érdeklődést, illetve megvitatni a mai kortárs tánc aktuális kérdéseit közönségtalálkozók, szakmai találkozók, pedagógiai workshopok és konferenciák keretében.
4. DCL (Dance Communication Lab): fiatal profi táncosok és művészek számára új együttműködési lehetőség biztosítása, amelyhez kortárs zenészek, filmesek, designerek csatlakozva kultúrákon átívelő improvizációs kortárs táncesteket hoznak létre.
5. Beyond Front@ alkotás: létrehozni egy határokon átívelő koprodukciót a négy résztvevő ország táncosaival és koreográfusaival, ezzel bátorítva a fiatal művészeket további együttműködésre, előadások létrehozására.

A projekt céljai:
1. színvonalas kortárs tánc előadások létrehozása - a résztvevő négy ország táncosai és koreográfusai közreműködésével mind a négy ország szervezőinek a helyszínein: Front@ Fesztival Murska Sobota, Dance Week Festival, Zágráb, Burgerländische Tanzwochen (Burgerlandi Tánchetek) Oberwart és Trafó, Budapest.
2. növelni a közönség és a kultúra kapcsolatát - az előadásokra mind a négy szervező országból buszokkal érkezik a nézőközönség, ezzel teremtve új kapcsolatokat.
3. felkelteni az érdeklődést és dialógust kezdeményezni a kortárs tánccal kapcsolatban - kerekasztal beszélgetések, közönségtalálkozók, szakmai találkozó és kötetlen találkozók keretében.
4. új együttműködési lehetőségek a fiatal profi táncosok és művészek számára - kortárs táncimprovizációs estekkel (DCL: Dance Communication Lab)
5. elősegíteni a határokon átívelő koprodukciók létrejöttét - a négy ország koreográfusai által létrehozott és a négy ország táncosai által előadott darab elkészítése keretében

Ingyenes! Minden érdeklődőt szeretettel várunk!

Támogatók: Beyond Front@; MERLiN Színház; European Cultural Foundation, Culture Programme - Education and Culture DG; Education, Audiovisual @ Culture Execute Agency
[ Merlin ] 2010-04-25 17:00:00