Budapest Tánciskola estje-RESET/ÚJRAGONDOLTUK
Trafó KMH /
A HAIDAU egy táncmotívumot, a BÁRKI egy lehetséges férfi-nő viszonyt, a SET&RESET a posztmodern tánc egyik első, stílusalkotó művét „gondolja újra”.
 
HAIDAU

A kárpát-medencei eszközös (bot, kasza, kard, seprű), küzdőjellegű táncok, fegyvertáncok (pl. botolók: cigánybotoló, pásztorbotoló) egyik fajtája a HAIDAU. Farkas Zoltán Batyu adta iskolai feladatul e motívum kortárstánc-szemléletű feldolgozását. A „diák-etűd”-ből sikeres mű lett, a korábbi utcai előadások után most az utcán, most színházi körülményekre gondoltuk újra.
Koreográfia, tánc/ Choreography, dance: BÓDI Alexandra, BUSA Balázs, CSÁK Beatrix, CSUZI Márton, EMŐDI Lilla, KELEMEN Patrik
Zene/Music: Ian ANDERSON: Eurology
Yoshida Brothers: Kodo
Kerek a szőlő levele – népdal/folk song
Yoshida Brothers: Storm
Próbavezető/ rehearsal director: CSUZI Márton
Asszisztens / assistant: EMŐDI Lilla


BÁRKI/ANYONE

Engem szeret vagy „egy” nőt? Rám van szüksége vagy „egy” férfira? Ezt gondolta újra a koreográfus, a táncosok és a zeneszerző.

Koreográfia/Choreography: Vladká MALÁ
Zene/Music: MIZSEI Zoltán
Táncolják/With: EMŐDI Lilla, CSUZI Márton


SET&RESET/RESET
Trisha Brown 1983-ban bemutatott Set&Reset című munkája nyomán.

Trisha Brown a posztmodern amerikai tánc nagyasszonya. 1983-as koreográfiájának felújítása - történjék a világon bárhol - sohasem egyszerű rekonstrukció, hanem újraalkotás. Az eredeti mozgássorokat, az eredeti szabályok alapján új struktúrákba rendezik - újragondolják - az alkotók.
Így történt itt is. Összetett mozgásrendszer, vituóz könnyedség.
A Budapest Tánciskolában végzett táncosok mindegyike kiválasztott egyet a Budapest Tánciskola jelenlegi diákjai közül, akivel együtt dolgozott az egész próbafolyamat során. A darab próbái több éves előkészítés után 2009 szeptemberétől zajlottak. A Trafó-beli bemutatót megelőzően a darab részleteit vagy egészét gimnáziumok tornatermeiben játsszuk. 2010. januárban a MU színházban a Trafós szereposztást segítő táncosok bemutatják saját verziójukat.

HAIDAU is one of the many implement-driven (staff, scythe, sword, broom) martial arts-like weapon dances (for example, the gypsy and shepherd stick dances) of the Carpathian Basin. The contemporary dance treatment of this motif originates from the school task given by Zoltán Batyu Farkas. This “student-study” spawned a successful piece and following the previous street performances, we’ve adapted it to a stage environment.
ANONYE – Does he love me or simply “a” woman? Does she need me, or merely “a” man? This is the issue addressed by the choreographer, composer and dancers.
SET AND RESET - Two of the original cast members of Set and Reset, Éva Karczag and Vicky Shick, taught a group of dancers of the Budapest Dance School exact sequences from this 1983 piece, and then engaged them in the same unique protocol that Trisha Brown asked her dancers to utilize during its formation. The dancers then generated their own moves, which were shaped into Set and Reset/Reset, a variation on the original choreography that is now presented in the final performance. Here, as with her Company in 1983, the dancers are an integral part of both the creative process and the end result.
The Budapest Contemporary Dance Academy’s version of Set and Reset/Reset began with a two week-long work period with Karczag and Shick. Following the introduction of the material and their working methods, the dancers continued developing the piece on their own, until they re-convened for a short period in November to make some final decisions. All 14 dancers from both casts were equally involved in the creation of the current version.
www.tanc.org.hu
www.trishabrowncompany.org
2009-12-15 20:00:00