XXXIV. Tokaji Írótábor
Érték és befogadás: Bartók Béla - 1956 - Irodalmi nevelés
Érték és befogadás: Bartók Béla - 1956 - Irodalmi nevelés. E kérdésekkel kíván foglalkozni 2006-ban a 34. Tokaji Írótábor, szellemi hátteret adva Bartók Béla életműve és a bartóki modell értelmezésének, illetve 1956-os forradalom és szabadságharc egyetemes hatásának. Elemezve a bölcsőtől a koporsóig tartó irodalmi, művészeti nevelés, önművelés valamint az irodalomismeret, az értelmiségivé válás felelősségét és jelenlegi állapotát.
„Nem az ezredforduló önmagában, hanem az utóbbi évtizedekben világszerte radikálisan változó társadalmi-gazdasági követelmények és az ezek hatására módosuló igények az általános és a szakműveltség tartalmából és terjedelméből teszik elkerülhetetlenné, hogy megpróbáljunk szembenézni a kihívásokkal, és keresni azt az utat, amely őrzi a múlt nemes hagyományait, s egyúttal szembenéz a közműveltség változásaival. Fontos, hogy az új évszázadban már mindenki számára követelmény legyen a folyamatos tanulás, művelődés. Ez a felismerés azonban nem csupán a szakképzésre, hanem az általános műveltségre, így az nyelv-és az irodalom ismeretre is vonatkozik. E gondolat erősítése lehetne a Tokaji Írótábor idei feladata. Vizsgáljuk meg, keressük a választ arra is, hogy milyen esélye van a magyar nyelvben és kultúrában a nevelkedésnek. Hogyan hordozza, őrzi és gazdagíthatja azt a magyarság a XXI. században. Javasoljuk, hogy a befejező rendezvény kapcsolódjon az 50. évfordulójához, és segítse az ’56-os irodalom összegzését.”

(forrás: tokaj.hu)

[ balogh Robert ] 2006-08-15 09:22:00